VÅRDSTREJKEN!

Det börjar brinna i knutarna för både politiker och sjuksköterskor! Snart står vi vid brytpunkten för vad "Svensson" tolererar vad gäller köer, inställda operationer, extra resor till andra sjukhus / vårdcentraler osv.
Nu handlar det mer än någonsin om att vara uthållig för Vårdförbundet! Jag vet att det är många med mig som uttryckt att: "Om facket ger sig den här gången också så lämnar jag facket". Jag tror att hela förbundet känner till detta hot om massflykt och inte vågar annat än att hålla ut tills Sveriges kommuner och landsting kapitulerar.

Hoppas att jag har rätt!

Vad är det då vi bråkar om? Jo en skälig lön för flera års högskolestudier med studielån och så förstås det viktigaste av allt, vilket ansvar vi har för våra patienter! Det måste löna sig att "hålla en annans liv i sina händer"

Håll ut!

image55

______________________

*Daniel Alnervik*

Kommentarer
Postat av: Totte

Japp. Skam den som ger sig!

(Jag har mailat dig om HLR-utbildning, på din föetagsmail)

2008-05-21 @ 09:21:23
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0