En förmiddag fylld av livskvallitet


... Vad kan vara bättre än att packa frukosten i ryggan, rulla ut hojjen, på med solglasögonen och gasa i väg längs torra, slingriga vägar?...

image39

Efter ett dygns tjänstgöring i Habo kom jag för ovanlighetens skull hem utvilad efter en natt med c:a 6 timmars sömn. Visst, kanske hade jag behövt ytterligare någon timmes sömn, men min erfarenhet säger mig att sömn under våren är tämligen överreklamerat och bör ses som slöseri med tiden ...  Sömn är förövrigt något som kommer långt ner på min prioriteringslista!

12 mil rullade jag längs slingriga landsvägar. Våren hade brett ut sig rejält på bara några få dagar. En enorm grönska och glittrande sjöar gjorde min tur till en ren njutning. Såsmåningom hamnade jag på toppstationen på Mullsjö Alpin. Vilken fantastisk utsikt man har där i från. Klara dagar som i dag skymtar man konturerna av Omberg, kanske 10-15 mil bort. Fantastiskt!

Efter en promenad ner i backen satte jag mig mot en liftstolpe för att andas in lite livskvallitet. Frukosten serverades och jag konstaterade att livet förmodligen inte bir bättre än vad man gör det till. Jag tror att varje litet ögonblick bör fångas och det är något som jag hela tiden strävar efter att uppfylla.

image38

Efter en härlig tur hem från Mullsjö landade jag på Apelvägen igen för att omedelbart hämta hem mina 3 barn från Skola/Dagis. Snacka om att slängas in i vardagen ... men vad händer? MIn yngste son skiner upp som en sol, levererar en kram och en blöt puss som får ett ösregn att verka fånigt, och där står jag, leende och njuter till fullo av det lilla ögonblicket.

Fånga varje stund som fångas kan ...då får du oxå uppleva livet från den ljusa sidan!

image40


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Tack för tipset om din blogg! Ska se till att hålla mig uppdaterad på vad som sker i det Alnervikska hemmet. Får hemlängtan av att se bilderna! Snygg hoj förresten - är den ny? Innebär det att du har lagt ner Vätterrundan nu eller? ;)
I Chengdu är det 30 grader varmt och fuktigt, inte alls lika skönt som den svenska våren... men jordgubbs- mango och ananassäsongen är i full gång och det är trevligt.

2008-05-06 @ 07:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0