MAN KANSKE BÖRJAR BLI GAMMAL?

I lördags spelade jag tillsammans med min svägrska på en 40 års fest i Kushult utanför Skillingaryd. Inget konstigt i sig att spela på en 40 års fest ... det har jag gjort många gånger, men att jubilaren i det här fallet är en kompis till familjen och endast några år äldre än jag själv fick mig att fundera ... Jag som känner mig ung och fräsch! När man dessutom kommer hem kl 03.30 på morgonen och ska gå upp några timmar senare känner man verkligen att man inte klarar steget upp ur sängen med samma frenesi som förr.

Vi körde i allafall 37 låtar på kvällen och allsången fyllde Kushults by. Kl 02 valde jag att spela, "när alla vännerna gått hem" med Gyllene Tider, sen dog festen ......

_________________

*Daniel Alnervik*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0