SM-final, och helt plötsligt positiva vibbar!

Vilken fantastisk defensiv! Makalöst back och målvaktsspel fixade finalbiljetten i kväll. Det bästa av allt, nu har HV övat i 6 matcher på att få ner farten på extremt skridskostarka och målfarliga finnar. 6 matchers övning bör räcka för att kunna neutralisera även firma Weinhandl - Mårtensson. Det är min tes inför den stundande finalserien. Något säger mig också att vi fortfarande inte har sett HV71 anno 2008 göra sin bästa match för säsongen.
Sen har vi det här med finalserier. De 2 senaste säsongen har ju HV snubblat på mållinjen i 7e och avgörande semi. Därför känns det nu skönt att ha jagat bort det spöket! När det däremot handlar om SM-finaler så har man ju extremt positiva vibbar! 2 finaler - 2 guld ! Som Pelle G uttryckte det 2004, Vi vet inte hur det känns att förlora en finalserie! Jag tror och hoppas att Pelle G står där i mitten av April med en ny guldmedalj runt halsen, flinande och säger. HV71 förlorar aldrig en sm-final!
image3

Kommentarer
Postat av: Totte

Gott Alnerviko! Nu kör vi! Jag tror på 4-1 till Håve. De förlorar ikväll och tar sedan fyra raka. Jag har tippat kvalserien också! Hur tror du det går där? Svårtippat som tusan!

2008-04-07 @ 17:10:02
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0