Kvällens SM-final, match 2(7)

Om 3 timmar smäller det!
E4-finalen rullar vidare mot nya höjder och i kväll Är det Kinnarps Arena som gäller, HV 71´s borg och fäste! HV har den här säsongen spelat strålande i sin egen hemmahall och jag ser inget som tyder på att det blir någon skillnad i kväll heller. Rapporten från folk runt laget vittnar om att HV spelarna återigen vägrat hälsa på folk under dagen .... dom stirrar rakt fram och ser nästan ut som frustande tjurar i KA´s korridorer. Alla i laget vet vad som gäller och nu kommer slutspelets 7 raka hemmaseger! Jag har i flera forum senaste veckorna rapporterat om HV71´s svårigheter att spela bra efter uppehåll. Tack och lov så börjar man ju numer borta som bäst placerat lag i seriesammanhang. Många ser det som en fördel för det sämre laget, men i HV´s fall ser jag det som positivt då det annars hade kunnat bli en hemmaförlust i den första matchen efter varje uppehåll, och det hade varit rent av förödande för HV´s möjligheter att spela hem guldhjälmarna. Jag tippar alltjämt 4-2 i matcher till HV71 och det innebär att vi kommer få se HV tysta publiken i Cloetta Center fredagen den 18 April runt 22 tiden!

FORZA HV71

image6

E4:an i riktning mot Jönköping!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0