HV 71, nerver och slutspelsskägg!

HV 71, nerver och slutspelsskägg!

I skrivande stund leder Hv71 sin semifinalserie med 3-2 i matcher, och denna vilodag i slutspelet kan man äntligen slappna av lite grand. I morgon torsdag spelas den 6:e semifinalen mellan HV 71 och  Timrå i Eon Arena i Timrå. Jag skulle bli väldigt förvånad om inte HV tar chansen att knäcka Medelpadingarna i deras hemmaborg. I finalen väntar Linköping som genom hela slutspelet har hållit en jämn och hög nivå. Ett LHC som förlorade finalen mot MoDo förra året. Revanchlusta är nog bara förnamnet. När det gäller HV så ser jag inte hur ett lag som vann serien med 15 poäng skulle kunna missa chansen att spela final. Timrå var ju hela 24 poäng efter i serien. HV 71 som snubblat på målsnöret när det gäller SM finaler 2 år i rad. 2006 vann ju Färjestad den 7:e och avgörande semifinalen med 3-2 efter att ha vänt på steken under matchens sista skälvande minut. Bittrare än så kan inte ett slut vara. Förra säsongen vann ju MoDo  som bekant semifinalen mot HV med 4-3 i matcher, efter att ha chockat HV i den 7:e matchen. Det är just detta Dejavu scenario som inte får upprepas i år igen. Därför tror jag hela laget kommer att sälja sig så dyrt i morgon kväll att inte ens självaste Bill Gates hade haft råd att ens titta åt HV laget . Men den som lever får se. HV har sumpat sina chanser förr.  

image2

I morse träffade jag en man med det prydligaste slutspelsskägg jag någonsin skådat. Han kom inrullandes på bår i akutmottagningens vänthall och fick självaste Usama att likna en fjortis med tonårsfjun. Det kan man kalla supporter. Han måste ha börjat odla redan 1965 för att  få till denna enorma buske.  

Våren är här och så fort detta nerv påfrestande slutspel är över ska jag njuta i fulla drag när jag drar fram genom den Svenska myllan på min nyinköpta Triumph Sprint RS 955. Tills dess - lev väl och kom i håg att "De minnen du skapar blir livet"!   Daniel   På bilden ser du min hockeytokiga 5 åring stoltsera i Stefan Liv pose .........

Kommentarer
Postat av: Totte

Tack för uppdatreingen, kompis!
Du får mer än gärna lasta dina barn och din fru på din nya Triumph Sprint RS 955 och rulla ner till Skåne, precis när ni vill. Dörren står alltid öppen för fint folk från vår hockeyhuvudstad. Välkomna!
Härlig kille, han med slutspelsskägget. Jag har dessvärre blivit av med mitt redan idag... Du kan läsa om det på min blogg om du vill. Ha en fantastikst bra dag! Vi hörs i dagarna, så klart.

2008-04-02 @ 19:48:52
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0