16 mil på slingrande vägar, MC-säsongen är här.

I skrivande stund är det minus 1 grad ute och jag ser genom köksfönstret att bilrutan är täckt av frost! Tidigare i dag var det dock hela 4 grader varmt och strålande sol vilket gjorde att jag inte kunde motstå frestelsen att ta fram min nyinförskaffade pärla och ge mig ut i den kyliga vårluften. Ni som bott eller vistats runt Vättern så här års vet att den Kindbitande kyla som uppstår vid nordanvind enbart kan jämföras med ett blåsigt kalfjäll i Januari! På slingriga vägar tog jag mig mot okänd destination, och det är just detta som gör Mc åkandet till ett så stort nöje. Du vet aldrig vad som väntar dig runt nästa krön. Plötsligt står du där framför en vägskylt du aldrig sett förrut, och den vägen, som ser inbjudande ut från korsningen, bara måste undersökas! Dom första 10 milen avverkades utan minsta problem, men sen började kylan sakta men säkert tränga i genom mitt normalt så täta och varma allvädersställ. Dom sista 6 milen var således en mindre plåga, men vad gör väl det när man får åka motorcykel igen! Ingen ska dock komma att kalla mig bekväm...... Se upp Sommarsverige här kommer "Gula Faran"image5

Pärlan uppställd i Norra Unnaryd. Visst ser det fantastiskt ut?

Kommentarer
Postat av: Anders

Är det av en ren händelse att Norra Unnaryd ligger nästsocknes till Svensjö. Hur var det nu igen....kom ägget eller hönan först? Vem chattade egentligen med fröken Svensson först. Var taxiresan den där lördagnatten iscensatt av måhända Alnervik??

2008-05-30 @ 00:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0